טייקו בלוג

איך להצליח עם הניוזלטר שלך

איך להצליח עם הניוזלטר שלך

דיוור לקוחות הינו כלי מרכזי וחשוב בשיווק אונליין. זו דרך קלה, מהירה, זולה וירוקה לתחזק את הקשר עם הלקוחות שלך. במאמר זה ריכזנו נקודות שישפרו את ביצועי הדיוור שלך.

דיוור לקוחות הינו כלי מרכזי וחשוב בשיווק אונליין. ראשית, זו דרך מצוינת לתחזק קשר עם לקוחות "רדומים" ולהזכיר להם בשוטף את המותג שלך. באופן קל ומהיר יחסית, ניתן לדוור מאות אלפי לקוחות, ברשימות תפוצה מפולחות לפי תחומי עניין, מיקום גיאוגראפי וכד'. שנית, זה זול. אין פתרון שיווקי שאפילו מתקרב לאפקטיביות ביחס להשקעה (אגב, לקוחות טייקו בניית אתרים נהנים מפתרונות דיוור בחינם ככלי מובנה לשימוש חופשי במערכת הניהול). ושלישית, זה ירוק וידידותי לסביבה. אין נייר, אין הדפסות, אין משלוחים. אחרי ששכנעתי אותך, בוא נלמד איך עושים את זה טוב.

פילוח

זו בהחלט הנקודה החשובה ביותר טרם הדיוור לרשימת תפוצה. עליך לחלק את הרשימה לקבוצות. ביצוע התאמה אפשרית על פי סוגי לקוחות, ספקים, מיקום גיאוגרפי, מין, תחומי עניין וכד'. ככל שהמייל יהיה יותר רלוונטי, כך תגדל היעילות שלו ונמנע הסרה אפשרית של הנמען מרשימת התפוצה (Unsubscribe). איסוף כתובות דוא"ל לרשימות תפוצה מבוצע באופן שוטף. גם אם אין לך פילוח כזה, לא מאוחר להתחיל.

תזמון

לפי סקרים שמפורסמים בתחום, הזמן האופטימלי לשליחת מייל הוא בשעות הלילה ובסופי שבוע. כולנו מוצפים בדואר מדי יום, רמת הסבלנות נמוכה והתחרות על תשומת הלב של הלקוח/ה , קשה מאוד(דואר שנשלח בימי ראשון בבוקר, נפגע מתשומת לב נמוכה יחסית ביום הקשה בשבוע). שעורי הפתיחה והמעורבות למיילים שנשלחים "מחוץ לשעות העבודה", הם גבוהים. חשוב לשמור על עקביות יותר מאשר על כמות הפעמים בדיוור. לפיכך, אם החלטת על דיוור יומי (לא מתאים לכל אחד), שבועי או חודשי, יש להקפיד לדוור במועד קבוע. זה מחזק את אמון הלקוחות במותג שלך.

שורת הנושא

כמובן שהנושא צריך לשקף את תוכן המאמר באופן תמציתי ורצוי אטרקטיבי. כותרות כמו "ניוזלטר מספר 543" לא עושה חשק. הקפידו לא לרשום כותרת באותיות גדולות (Caps Lock). יש להימנע מריבוי סימני קריאה (!!!) או משפטי ספאמ כגון "לחצו כאן!" או "הזדמנות של פעם בחיים!". רישום שכזה עלול בסבירות גבוהה להעביר את המייל ישירות לתיקיית דואר זבל או מראש להיחסם בשרתי הדואר של חברות בניית אתרים וספקיות האינטרנט.

מטרת המייל

בכל מייל חייבים להיות כפתורי הנעה לפעולה. אם מטרת המייל היא לקדם מכירות של מוצרים אזי יש לייצר כפתורי Call-to-Action כמו "לרכישה" או "למוצרים נוספים", במיקום בולט ובמספר אזורים בגוף המייל. תמיד נשאף להביא את הנמען לרמת מעורבות כזו או אחרת, ולכן כפתורי שיתוף חברתיים, קישורים לעמודים באתר הבית ("לקריאת המאמר המלא"), זה רצוי ועוזר להשיג את המטרה לשמה דיוורנו את הלקוחות.

התאמה למובייל

כמעט מחצית מהמיילים נקראים דרך מכשירים ניידים, לכן חשוב לעצב מיילים שיכולים להיקרא באופן ידידותי ומותאם למסך הקטן, בעיקר סמארטפונים. העדיפות היא כמובן לניוזלטר שמעוצב רספונסיבי ומותאם באופן אופטימלי למכשיר ממנו הוא נפתח. ניתן למצוא לא מעט תבניות מוכנות לדיוור מיילים רספונסיביים. הטובים עולים כסף ויש גם פתרונות חינמיים.

 

לסיכום, שימוש מושכל בתדירות קבועה בכלי הדיוור (newsletter), יעשה רק טוב לביזניס שלך. הלקוחות יוכלו להתעדכן בתחומים שמעניינים אותם, זה יחזק ויגביר את הנאמנות שלהם למותג שלך והכי חשוב יקדם את המכירות בעסק שלך. חשוב לאסוף כל הזמן מיילים מעודכנים מלקוחותיך ורצוי לפלח אותם כבר בשלב האיסוף. זה טבעי שלקוחות יסירו את עצמם מרשימות התפוצה (הדיוור לא רלוונטי עבורם) וחשוב לבדוק את הסיבות לכך ואת קצב ההסרה. אגב, לקוח שהסיר את עצמו מרשימות התפוצה עדיין ניתן לשמר אותו בערוצי השיווק הנוספים, כגון ברשתות החברתיות ובמובייל.
קהילת הנמענים שלך, יודעת להעריך תוכן רלוונטי ואיכותי. זה נוחת בתיבת הדואר של הלקוח ומביא לתגובה ראשונית חיובית. למתחילים, אני ממליץ על דיוור אחת לחודש, בתנאי שתהיה עקביות והתמדה. רוצה להתייעץ איתנו בנוגע לזה? אנחנו כאן לשרותך.