טייקו בלוג

איך לשווק נכון את אתר האינטרנט שלך

איך לשווק נכון את אתר האינטרנט שלך

בנית אתר? מזל טוב! עכשיו עליך לשווק אותו במרחב הדיגיטלי. במאמר זה אספר על התפישה השיווקית המרכזית היום באונליין - Inbound Marketing ואסביר איך שיתוף הידע שלך יביא לך מכירות.

"אז מה אני עושה לא נכון באתר שלי?.."
כך, פתח איתי את השיחה בחור שהכרתי לראשונה במועדון נהיגת שטח בשישי האחרון. והוא המשיך:
"..אמרו לי פה, שאתה מומחה בתחום בניית אתרים באינטרנט.. אז תסביר לי.. אני משקיע המון על פרסום בבאנרים ומודעות בגוגל ופייסבוק וזה לא מחזיר את ההשקעה! .. אני מוציא יותר כסף ומקבל פחות לידים.. אז מה אני עושה לא נכון?!.." סיים והיישיר אליי מבט.

אחרי ששאלתי את שמו ותחום עיסוקו, הוא סיפר, שהוא יבואן של אופניים חשמליים. ובכן, אמרתי לו:
"הבעיה שלך, שאתה עושה פרסום כמו לפני 5 שנים. הפרסום שלך ידידי, לא רלוונטי!"

היום שיווק דיגיטלי מתמקד בלהרוויח (לא לקנות), את תשומת הלב של הגולש.
זה מגיע בעיקר דרך תוכן שמעניין את הגולש, גורם לו להתערב. זהו תוכן(טקסט, וידאו, שמע, אינפוגרפיקה וכד') שיכול להופיע בבלוגים, במדיה חברתית, בערוצי נישה. ברגע שהתוכן מוגש באופן מעניין ואינפורמטיבי, נוצר קשר חיובי בין הרוכש למותג שלך, שנהנה מערך מוסף. התוכן הייחודי, מעודד את מחויבות-מעורבות הרוכש (engage) ומביא אותו לפעול, או לקנות באתר שלך.

התפישה השיווקית הזו נקראת Inbound Marketing .

בשנים האחרונות מתחולל שינוי משמעותי בהתנהגות הצרכנית באונליין. גולשים הרבה יותר מיומנים לבחור את סוג המידע שבאמת מעניין אותם. פרסומות באתרים (תמונה או טקסט) לא עוברים את סף הרגישות ופשוט לא אפקטיביים יותר. סקר אחרון שקראתי, מצביע על מעל 85% של נטישה מאתרים המכילים פרסום אגרסיבי. (אגב, אותה הסטטיסטיקה רלוונטית בטלוויזיה בזמן פרסומות).

Inbound Marketing אפקטיבי ביותר לעסקים קטנים. דרך חיפושי זנב ארוך, תוכן מעניין מושך מבקרים זרים, אשר תופסים את בעל התוכן כמומחה ועל כן מעודדים לפנות לקבלת פרטים (לידים). זה מוכח במספרים: החזר ההשקעה מבחינה שיווקית (ROI) ב- Inbound Marketing גבוה יותר.
יש משפט שאני אומר ליזמים בשלבי אפיון בניית אתרים: 
שתפו את מה שאתם יודעים, ואנשים יקנו את מה שאתם מוכרים.

בשלב הראשון אנחנו צריכים לשאול את עצמינו שתי שאלות: מי הלקוחות שלנו ומה התוכן שעלינו ליצור, כדי לענג אותם.

 אז איך באמת מתחילים?
בשלב הראשון אנחנו צריכים לשאול את עצמינו שתי שאלות: מי הלקוחות שלנו ומה התוכן שעלינו ליצור, כדי לענג אותם.

לא סתם השתמשתי במילה עונג, זה חייב להיות תוכן מעניין שיביא להנאה רצופה בקרב מי שצורך אותו. זהו תוכן שיגיע בזמן הנכון ובמקום הנכון . לגבי התזמון, ובהקשר לסיפור מתחילת המאמר, אם אני לא מתעניין בעת הנוכחית באופניים חשמליים, אז זה לא נוגע אליי. יכול להיות שכבר רכשתי ויכול להיות שכרגע התקציב שלי מיועד למשהו אחר וייתכן שבעתיד זה יהיה רלוונטי.

ולגבי המקום, רכישת מוצרים גדולים בעיקר מתאפשרת במקום שהוא קרוב גיאוגרפית אליי, שכן במצב אחר, השינוע יהפוך את העסקה ללא כדאית.

אם כן, במצב שבו נפגשים המקום, התזמון והתוכן נוצרת הנאה שהופכת מבקר זר ללקוח נאמן המקדם ומשתף את המוצר/ המותג.

ברגע שהתוכן מוגש באופן מעניין ואינפורמטיבי, נוצר קשר חיובי בין הרוכש למותג שלך, שנהנה מערך מוסף.


כדי להפוך ליד חדש ללקוח מאושר ואפילו למקדם מכירות (סוג של סוכן) עבור המותג שלנו, הוא צריך לעבור תהליך שיווקי מעגלי. אותו לקוח נחשף למותג כזר גמור, התוכן מסקרן ומושך אותו ואז הוא מבקר באתר, לאחר הביקור הוא יכול להשאיר פרטים או להשתכנע ולבצע רכישה – מה שהופך אותו ללקוח. פעולות שנבצע לכל אורך המשפך הזה, יהפוך את אותו מבקר זר למקדם שדוחף ומשתף אחרים בחוויה הטובה שעבר עם המותג שלנו.
בעת בניית אתר, עלינו ליצור תוכן שעונה על השאלות והצרכים הבסיסיים ביותר עבור לקוחותינו. את התוכן הזה יש להפיץ ולשתף באופן הרחב ביותר האפשרי. עם הזמן יש לבצע התאמה אישית של התוכן לאנשים שצורכים אותו. הפרסונליזציה אפשרית עם הזמן בלימוד הלידים, מתוך בקשות, שאלות, הערות ובמחקר מילות מפתח שמומלץ לבצע באופן שוטף. כלים לניתוח התוכן, ההפצה והשיתוף באתר האינטרנט, מאוד עוזרים במיקוד התוכן הנכון במקום הנכון ובזמן הנכון.

לסיכום,
בנית אתר מתקדם, רספונסיבי עם חווית משתמש מנצחת – זה מעולה. השלב החשוב הבא זה לייצר תוכן יוצא דופן, שיבלוט מעל ים המידע אשר מציף אותנו במרחב הדיגיטלי. זהו תוכן שיכול ללמד, להוות השראה ואפילו לשעשע את קהל היעד אותם אנו מחפשים כלקוחות. עליך ליצור תוכן שירגיש מותאם אישי ויגרום ללקוחות לאהוב את המותג שלך ולא תוכן שנועד להרשים את המתחרים. כשמדובר על תוכן, תמונה אחת שווה אלף מילים. עליך להשתמש בויז'ואל כדי להעשיר את התוכן באתר שלך.
תוכן לבד אינו מספיק, מדובר בחבילה אחת שנוגעת גם לקוד האתר וחווית המשתמש מרגע שנכנס מבקר חדש לאתר. האתר אמור להוביל את משתמשיו בקלות, הנעה לפעולה צריכה להיות אפטימלית. לשם הדוגמא, לקוח קורא מאמר בבלוג (תוכן מנצח), בהקלקה אחת יעבור למאמר נוסף ומשם הדרך להשארת הודעה או לביצוע רכישה צריכה להיות ברורה ופשוטה. זה מתחיל בתכנון נכון ויישום טכנולוגי קל ונוח.  

אנחנו כאן כדי לעזור לך, יחד נמצא את הדרך לשווק חכם את אתר האינטרנט שלך.