טייקו בלוג

איך תהפוך את אתרך לאפקטיבי ומוביל

איך תהפוך את אתרך לאפקטיבי ומוביל

כבעלים של אתר אינטרנט או אפליקציה, השקעת לא מעט בשלבי בניית אתר האינטרנט, בתחזוקתו השוטפת ובקידום הנכסים הדיגיטליים שלך.
לכן עליך לבחון את מידת ההצלחה של אלו מדי יום.

בין אם האתר מציג שירותים, מציע מוצרים למכירה ואולי אתר מסוג בלוג מגזין, הצלחה תימדד ביכולת לייצר מעורבות, שזה אומר כמה מבקרים חדשים ואיכותיים הגיעו לאתר שלך, עברו בין עמודים, השאירו פרטים, ביצעו רכישות, הגיבו וכד'.
במאמר זה אציג את שלושת הפרמטרים החשובים ביותר, כדי להפוך את אתרך לאפקטיבי ומצליח.

כמה כיף פה :)
עד כמה האתר שלך ידידותי ונוח לשימוש? כולם אומרים חווית משתמש(UX), כמעט בכל הקשר, אז נעשה קצת סדר: חווית משתמש טובה, היא כזו שמייצרת תנאים קלים ופשוטים למשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים, וברגע שזה קורה אז גם המטרות העסקיות של האתר מושגות: מתבצעת רכישה, שיתוף, מעורבות.
עיצוב אתר טוב, יגרום לחיבור אמוציונלי בין המשתמשים לאתר שלך, אבל זה רק חלק מחווית המשתמש. מהירות, תוכן, פונקציונליות, תאימות טובה למובייל(קריטי!), כל אלו ועוד הם חלק ממרכיבי חווית המשתמש.
כדי לשפר את האינטרקציה בין הגולשים לאתר, אני ממליץ על מבחן שימושיות. יש לאסוף כמה שיותר אנשים הדומים לקהל היעד, לצפות בהם בעת שימוש ולנתח את שביעות הרצון שלהם.
יש לתחקר ולשפר את חווית השימוש באתר באופן מתמיד. המסע מעמוד הבית ועד לרכישה, אמור להיות פשוט, מתגמל ומהנה. כך מובטחת חווית משתמש מנצחת!

התוכן הוא המלך
התוכן מהווה עמוד שדרה באינטרקציה בינך לבין לקוחות האתר שלך.
כולנו כצרכנים מופגזים מדי יום בעודף מידע, השפעת הפרסום בערוצים המסורתיים מידלדל ולכן התוכן הוא עדיין הדרך הטובה ביותר להתחבר ולבנות אמון עם לקוחותיך.
תוכן נהדר אינו מספיק, התוכן באתר אמור לשרת את האינטרסים והצרכים של הלקוחות.
עליך לשאול מי קהל היעד, אילו שאלות הוא שואל, מה הוא מחפש, מה משפיע עליו ואיזה תוכן גורם לו להתחבר באופן הטוב ביותר.
תוכן רלוונטי, זה הדבר הראשון שצריכים לפגוש באתר שלך, תעזור ללקוחות שלך למצוא את מה שהם מחפשים, תפתור להם את הבעיה באופן שהמתחרים שלך לא עושים ובכך תגרום להם להשקיע יותר זמן באתר שלך ולחזק את האמון בחיבור איתך.
בנוסף, עליך לשתף את התוכן ברשתות חברתיות כדי להבטיח אינטראקציה על בסיס קבוע עם המותג שלך ולתזכר תמיד - אני פה.

הי, יש לך אסטרטגיה?
לצערי, בנקודה הזו הרבה יזמים נופלים. בזירה כל כך תחרותית, המחשבה, שלאחר הקמת האתר, "האינטרנט יעשה את שלו" ודברים יקרו מעצמם, אינה נפגשת עם המציאות.
עליך ליצור מסמך אסטרטגיה לשיווק דיגיטלי. במסמך יוגדרו המטרות והפעולות שנדרש לנקוט, כדי להשיגן בתקופת זמן מוגדרת.
תחזוקה של בלוג, שיווק באמצעות ניוזלטר, אופטימיזציה למנועי חיפוש, עידוד תחרויות ומתן פרסים, רכישת פרסום במקורות מדיה שיעזרו בהפצת התוכן, תוכניות שותפים – אלו חלק מהפעולות לבניית מערכת יחסים מתמשכת ויצירת אמון בין הלקוחות למותג שלך. יש לעקוב ולבחון בסוף התקופה (מומלץ אחת לשנה) אחר הפעולות שננקטו ובהתאם, לבנות תוכנית חדשה עם יעדים משופרים.
בהצלחה!