טייקו בלוג

כמה נמוך ה- Bounce Rate שלך?

כמה נמוך ה- Bounce Rate שלך?

אחד המדדים החשובים לאתר שלך הוא ה- BounceRrate. המדד, שמופיע בכל כלי ניתוח סטטיסטי לאתר (גוגל אנליטיקס לדוגמה), מאפשר לנו לדעת, מה אחוז הגולשים ש"קפצו" (Bounced) החוצה, כלומר יצאו מהאתר, לאחר ביקור בעמוד אחד בלבד. נטישה של מבקרים באתר, ללא שום מעורבות מצידם כבר בעמוד הראשון, זו נורת אזהרה מסוכנת. בטח אם זה קורה באחוזים גבוהים. Bounce rate נמוך, מעיד על יעילות טובה בפן השיווקי שמביאה את הגולשים המתאימים, וכמובן על האתר עצמו, שהצליח לגרום לאותם מבקרים לפעול ולנווט בין העמודים השונים. במאמר זה נסביר למה כדאי ואיך ניתן להנמיך את המדד החשוב הזה.

השיקול המרכזי בעת בניית אתר הוא לספק למבקרים בו תוכן רלוונטי, באופן ידידותי ונגיש. אם משהו משתבש במטרה הזו, אין סלחנות מצד הגולשים, שהם חסרי סבלנות. כשמבקר מגיע לאתר שלך, הוא מלא בציפייה לתוכן מדויק, רלוונטי ומעודכן עבורו. תוכן שעטוף בנראות טובה, תוכן מאורגן להתמצאות קלה ומהירה. היום זה בסיסי. באופן יחסי, הרבה יותר קל להביא גולשים לאתר מאשר לגרום להם לפעול באתר עצמו. הממוצע עומד על 50%. זה אומר שמחצית מהמבקרים באתר כלשהו קפצו החוצה בלי ללחוץ אפילו פעם אחת על איזשהו רכיב באתר. סביר שאותם "קופצים" לא יחזרו לאתר שכל כך לא התאים להם. לרוב נוטים לחשוב שמדד ה- Bounce Rate מתייחס רק לנטישת עמוד הבית, זו טעות, שכן לא מעט גולשים מגיעים ישירות לעמודים פנימיים באתר וזה נמדד באותו האופן.

בניית אתר מוצלח חייב שתתקיים בו הבנה ברורה של קהלי היעד, אלו המשתמשים. בביקור הראשון תיאום הציפיות נבחן תוך שניות על ידי המבקר לעמוד הראשון באתר, אם זה לא עונה על הציפיות של אותו המשתמש, הביקור נגמר (סגירת חלון, כפתור back, הקלדת כתובת אחרת.. - רק לצאת).
הנה כמה דוגמאות: כמה פעמים יצא לך להגיע לאתר איטי, לא זז, מחכה.. ומחכה.. (באינטרנט זה עניין של שניות..) ואז עולה התפריט ואחרי כמה שניות, פתאום מופיעה תמונה ונראה שזה הולך לקחת נצח. במקרה הזה, זמן נטישה ממוצע הוא 3.5 שניות. דוגמא נוספת, גלישה מהסמארטפון מצימר בצפון. בא לך פיצה. כתבת בגוגל ועולה אתר לא מותאם. אין לך כח לעבוד עם האצבעות בזומים, לפתוח במבצע חילוץ למספר טלפון. סביר שתתבצע נטישה מהאתר וה- Bounce Rate יודע לספר לנו את זה.

להלן הכללים שכל חברת בניית אתרים תסכים, שהם חשובים להשגת Bounce Rate נמוך:

  • זמן טעינה מהיר: יש להיזהר מרכיבים מעכבי טעינה בעמוד הנחיתה, כגון תמונות כבדות מדי או iframe ממקור חיצוני.
  • ניווט ברור: הבנת מבנה האתר תוך 2 שניות לכל היותר. כפתורי הנעה לפעולה במיקום בולט שלא משאיר מקום לבלבול והססנות.
  • תוכן קריא ופשוט: שימוש בפונטים גדולים עוזר לקרוא בנוחות, ניסוח קצר וקולע.
  • התאמה למובייל: גלישה ממסכים קטנים, בעיקר מסמארטפונים, זה עניין די שכיח. בניית אתרים רספונסיביים הפך לסטנדרט נפוץ מאוד. המשתמשים באתר שלך מצפים לזה.
  • הכי חשוב: לייצר עניין. למבקרים באתר שלך יש מושג רעיוני למהות האתר שהם הולכים לפגוש, אם נספר להם את זה באופן מעניין, הסקרנות הטבעית שקיימת אצל כל אחד, תגרום להם לפעול באתר וזה אומר, להשאיר פרטי קשר, לקנות, לשתף - להתחבר.

לסיכום, ה- Bounce Rate הינו כלי חשוב למדידת האפקטיביות של האתר שלך, של עמוד הנחיתה לקמפיין שלך. קיים מתאם בין המדד למשך הזמן שהמבקר נמצא באתר (נתון נוסף שקיים בכל מערכת מדידה סטטיסטית). במידה והמדד גבוה (מעל 70%), נדרש למצוא באופן מיידי את הסיבות לכך. ייתכן שהבעיה היא בהפניות מוטעות, בקמפיין לא יעיל, באתר לא מאורגן או בתוכן לא רלוונטי. רוצה לשמוע על דרכים לשפר את מדד ה- Bounce Rate לאתר שלך? אנחנו כאן