טייקו בלוג

קידום: מה חשוב באמת

קידום: מה חשוב באמת

חשיבות המיקום האורגני במנועי החיפוש המוכרים(ובעיקר גוגל), ידועה וקריטית להצלחת האתר.
במאמר זה, ננסה באופן תמציתי, לציין חמישה מרכיבים עיקריים, אשר לדעתינו ונכון להיום, אלו הגורמים החשובים ביותר לקידום עסקים קטנים בגוגל:

תוכן

העיקרון מאוד פשוט: מנוע החיפוש מפרגן לתוכן טוב, כזה שמעניין, מביא יותר טראפיק ומשאיר את הגולשים יותר זמן באתר. כולם מרוצים וזוהי מטרת העל של מנוע החיפוש.
אם תקרא/י את המאמר הזה עד סופו, זה כנראה מעניין אותך, בגוגל מודעים ומודדים את זה. אם בנוסף, זה יביא אותך לשתף ברשת חברתית או לקשר מאתר אחר לפה, זה ישפיע מאוד על החשיבות, שהמאמר הזה יקבל במנועי החיפוש.
אופטימיזציה נועדה למקד את התוכן לחיפושי הגולשים. שיבוץ מילות מפתח (מילים שכיחות לחיפוש באותו הנושא) ושאר פעולות הדגשה והכוונה של התוכן למנועי החיפוש, מנגישות לגוגל את המידע ותורמות למיקום האורגני של האתר.
בהיבט הטכני, יש להבטיח את שקיפות התוכן במנועי החיפוש. רובוט הסריקה של גוגל, צריך להיות מסוגל לקרוא ולאנדקס את כל התכנים המופיעים באתר. בניית אתרים ע"פ תקן W3C, תגיות וקישורים ידידותיים, הם רק חלק מיסודות משמעותיים, שאנו בטייקו מקפידים ליישם.

מיקום

גוגל מעניקה חשיבות רבה לפרמטרים היסודיים במקומות גוגל לעסקים(Google Places). המטרה לאפשר חיפוש עסקים מקומיים לאזור של המחפש. ניתן לפרסם את העסק על גבי פלטפורמה חינמית של גוגל: לעדכן כתובת, שעות פעילות, תמונות ומידע קטגוריאלי ומדויק על תחום הפעילות. התוצאות הלוקאליות מופיעות באותו העמוד עם התוצאות האורגניות. בדיקתם מתבצעת באתר עצמו ובאתרי אינדקס חיצוניים, לשם ווידוא ואמינות הנתונים. מידע "פיסי" וקבוע באתר העסק, מגדירים כ- NAP- Name, Address, Phone number באתרי קידום(ספאמ), אותם גוגל שואפת "להעלים" מתוצאות החיפוש שלה, סביר להניח, שמידע בסיסי כמו שם העסק, כתובת ומספרי הטלפון - לא יהיה קיים.
התוכן אודות העסק, נמצא אצל גוגל. המשמעות היא שנתוני הדירוג והמשובים(ניתן לדרג ולרשום משוב על בית העסק באופן מהיר וקל) נמדדים בכל עת ומשפיעים על המיקום.

קישורים

קישורים משפיעים על דירוג העמוד באופן משמעותי(אמנם, לא כבעבר, שמשקלם היה גדול יותר). קישורים ממקורות חיצוניים לאתר (External links) נמדדים בכמות ובאיכות שלהם. הקישור צריך להיות טקסטואלי, קריא ותמציתי.
כאשר מנוע החיפוש מוצא הרבה אתרים, אשר מקשרים באמצעות אותו הביטוי לעמוד מסוים, הוא מנתח את עמוד המטרה, בהתבסס על מילות המפתח ובונה עבורו פרופיל רלוונטיות. לאחר מכן נבדקת איכות הקישור ובמידה ויש הלימה בין הקישור לאתר, יתחזק העמוד בקידום.
ניתן להמחיש את ההגיון בתיאור הבא: נניח שאני מצליח לאסוף אלף סלולרים פעילים בקניון מסוים. אני עובר בכל אחד מהמכשירים, על רשימת אנשי הקשר ומתעד את הרשומות. אם בשליש מהמכשירים, אמצא את אותו איש הקשר/ חברה (לדוג': טייקו – בניית אתרים), ובאותם המכשירים יופיע אותו מספר הטלפון ואולי גם הכתובת, אוכל להסיק מכך על חשיבותו של איש הקשר. בעולם של גוגל, אם ישנם הרבה אתרים, שמקשרים אל אותו המידע, ראוי שזה ישפיע על הדירוג ולכן, יופיע במיקום גבוה בתוצאות החיפוש. קישור מאתר לא רלוונטי או מסומן, יכול לפגוע בקידום האתר. לכן יש למצוא קישורים רלוונטים, מאתרים אמיתיים ולהתייעץ עם מומחים באופן יצירת הקישורים.

רשתות חברתיות

לרשתות חברתיות יש השפעה על המיקומים בתוצאות האורגניות בגוגל. הרשתות המובילות כדוגמת פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס, מספקות סיגנלים למנועי החיפוש על כל קישור ושיתוף מהם. אחד מטובי המקדמים בעולם אומר ששיתוף בפייסבוק(Share), משפיע כמו קישור (שתואר קודם במאמר).
אנו נדרשים היום לפעילות במדיה חברתית לצד בניית אתר האינטרנט. אלו מוצרים משלימים אשר יחד מעניקים כיסוי שלם לנראות הדיגיטלית של העסק. חמישית מכלל תעבורת האינטרנט בעולם, מיוחסת לרשתות חברתיות, זוהי כמות עצומה של לקוחות פוטנציאליים.
כל מה שויראלי הוא בעצם חברתי. באופן מעשי, בעת בניית אתר, יש לאפשר בקלות, שיתוף ברשתות חברתיות מעמודי תוכן ומוצרים באתר. יש לעודד תגובות ומשובים ממקורות חשופים(פרופיל המגיב ידוע).
משמעות חזקה יש לרשתות חברתיות על קבלת החלטות. גולשים, באופן טבעי, נוטים לקרוא ביקורת על מקום או מוצר ולקבל החלטה על בסיס המשובים האלה.ריבוי משובים חיוביים, ישפיעו על מיקום האתר וזה כמובן, פועל גם בכיוון ההפוך.
פעילות חברתית חודרת כמעט לכל היבטי האינטרנט וזה משפיע מאוד על עולם ה- SEO, אשר משתנה ומתאים את עצמו למציאות הזו

מובייל

חדירתם המאסיבית של הסמארטפונים, משנה את הרגלי הגלישה לאתרי אינטרנט. גוגל מעוניינת שנספק חוויה טובה למשתמשיה, מכל מדיה. על כן, גוגל מתעדפת אתרים מותאמים בתוצאות החיפוש לגולשים במובייל. כמעט 80% מהחיפושים במכשירי מובייל מתבצעת דרך גוגל וזה כרבע מכלל החיפושים אצלה. זו מגמה מתחזקת, שמחייבת את מנוע החיפוש הפופולרי בעולם להתאמה מול מכשירי מובייל.
פרמטר נוסף וחשוב הוא המיקום (מקומות גוגל לעסקים, שהזכרנו קודם..) הסמארטפונים יודעים לספק לנו מיקום גיאוגראפי ועל כן תוצאות החיפוש יהיו מלכתחילה מבוססי מיקום. לדוגמא, גולש שנמצא בצפון ומחפש "פיצה" מהמכשיר הנייד שלו, טבעי עבורו לקבל תוצאות מבוססות מיקום.

האלגוריתם לאינדוקס אתרי מובייל שונה מהאלגוריתם הרגיל. בעיקרון, גוגל מפעילה רובוט סריקה אחר (googlebot-mobile), אשר מיועד לסריקת אתרים מותאמים למובייל. אנו נדרשים לזהות מאיזה מכשיר הגיע הגולש לאתר ובהתאם, להציג לו את הרזולוציה הנכונה. בניית אתרים רספונסיביים, מבצעים את פעולת ההתאמה באופן אוטומטי לכל מדיה, כתובת האתר נשארת זהה ומנוע החיפוש מבין את זה.
בתחום המסחר האלקטרוני, עדיין ההישגים נמוכים. ביצוע רכישות דרך המובייל, עדיין לא ממומש וישתפר כנראה, עם התאמתם של יותר אתרי מסחר ומציאת חוויה נכונה, לרכישות דרך המובייל.

לסיכום:

לא מעט השתנה בתחום הקידום האורגני בשנתיים האחרונות: החדירה של הגלישה ממובייל, חשיבות המיקום הפיסי של העסק והכוח של הרשתות החברתיות, דחקו הצידה את הכוח של קישורים ודברים נוספים שהחשבנו כמשמעותיים בעבר. התוכן היה ונשאר המלך. תוכן טוב, תמיד יביא גולשים.
חשוב לזכור, מאחורי הרובוטים של מנועי החיפוש, נמצא היגיון אשר שואף להציג לגולש את התוצאה הרלוונטית והטובה ביותר עבורו. המנועים משתכללים למען מטרה זו, ומשתנים בלי הרף בהתאם להרגלי הגלישה והפעילות הכללית ברשת. האלגוריתם אשר קובע ומדרג את האתר בתוצאות החיפוש, מורכב ממאות גורמים. הנוסחה דינאמית ומתבצעים בה שינויים, אחת לכמה חודשים. 
הטעות הרווחת היא, שהטיפול בקידום האתר מתבצע רק לאחר הקמתו.
לשם קידום אורגני מוצלח, יש להתחיל כבר בשלב תכנון האתר: פילוח קהלי היעד, ניתוח מילות מפתח רלוונטיות לחיפוש, איסוף וארגון התוכן ועוד. אלו חשובים מאוד, כבר בשלבי האפיון, בתהליך בניית אתר האינטרנט שלך.