טייקו בלוג

5 כללים לקידום ממומן אפקטיבי

5 כללים לקידום ממומן אפקטיבי

לאחרונה השתתפתי בכנס של גוגל, בתחום הקידום הממומן. בכנס דובר רבות על הצורך בשיפור קמפיין קיים. אם אתם מנהלים קמפיין ממומן (ppc) בגוגל, להלן 5 כללים אשר יזניקו את הקמפיין שלכם קדימה.

לאחרונה השתתפתי בכנס של גוגל, בתחום הקידום הממומן. בכנס דובר רבות על הצורך בשיפור קמפיין קיים. אם אתם מנהלים קמפיין ממומן (ppc) בגוגל, להלן 5 כלים אשר יזניקו את הקמפיין שלכם קדימה:

סדר בקמפיין

קמפיין מוצלח קודם כל מתחיל בסדר והיררכיה נכונה בו. תחת קמפיין ראשי צריכות להיות מספר קבוצות של מודעות כאשר כל קבוצת מודעות פונה למעגל רחב יותר. נתחיל בקבוצת ה- Exact כמעגל פנימי ראשוני ונרחיב דרך קבוצת מודעות Phrase ו- Broad.

לכל קבוצת מודעות מילות מפתח שונות לטובת אופטימיזציה של קבוצת המודעות והמיקוד שלה.
עשו זאת כמו המומחים!!, להלן דוגמא לחלוקה ומבנה נכון של קמפיין,

  • קבוצת מודעות Exact מילות מפתח בה יהיו תחת סוגרים מרובעים, למשל: [מכוניות יוקרה]
  • קבוצת מודעות Phrase מילות מפתח בה יהיו תחת גרשיים, למשל: "מכוניות יוקרה" יש גם צורך להכניס מילות מפתח שליליות (בהוספת מינוס לפני). למשל: –[מכוניות יוקרה].
  • קבוצת מודעות Broad מילות מפתח בה יהיו ללא סימנים, למשל: מכוניות יוקרה, יש גם צורך להכניס מילות מפתח שליליות, למשל: –"מכוניות יוקרה".

מיקוד חשיפות

קמפיין מוצלח מחייב שהמודעה הנכונה תופיע למחפש הנכון בזמן ובמיקום הנכון. כל קבוצת מודעות ניתן לחשוף למיקום גיאוגרפי ספציפי, כך שבמידה והינך בעל פיצרייה באזור תל אביב, פחות חשוב לך שתושבי חיפה יראו את המודעות שלך. קבוצת מודעות ניתן גם לחשוף בזמנים שונים במהלך היום, במידה ושעות הפעילות של הפיצריה היא בערב, אז אין טעם בחשיפת המודעות בשעות הבוקר.
עשו זאת כמו המומחים!! זכרו שמודעות מפוזרות ללא מיקוד לא רק גורמות להקלקות מיותרות אלא גם ל CTR (אחוז חשיפות לעומת המרות) נמוך. כך שאנו מכניסים "תנועה" לא נכונה לאתר ומורידים את איכות הקמפיין.

הנחתה לעמוד רלוונטי

מנהלי קמפיינים הבינו, שעידן קישור מודעה בקמפיין לעמוד הבית תם. הפניות מדויקות תופסות את מרכז הבמה. מקדו את המודעה לדפי נחיתה פרסומיים ממוקדים, בעלי תוכן רלוונטי למודעות הקמפיין. על מנת למקסם את ההמרות (שליחת פרטים דרך העמוד נחיתה למשל) הפנו את הגולשים לעמוד נחיתה ברור, קצר וקולע. מספיק 3 שדות בסיסים של שם, טלפון ודוא"ל במקום בולט, על מנת לקלוט את הפניה.
עשו זאת כמו המומחים!! הוסיפו קוד המרה לעמוד תודה לאחר שליחת הטופס, על מנת לעקוב אחרי המרות. ניתוח מעקב ההמרות יעזור לכם לשפר ולחזק את המודעות שעובדות טוב יותר ולהפוך את הקמפיין לאפקטיבי.

שיווק קמפיין מבוסס התנהגות (Google Remarketing)

גוגל מאפשר למשווק "לעקוב" בעזרת המודעות שלו, אחר הגולשים שכבר נחשפו לאתר או דף הנחיתה. מעקב זה מטרתו להחזיר את הגולשים שלא ביצעו המרה בפעם הראשונה, חזרה לאתר שלנו בעלות נמוכה יותר וגירוי נכון יותר. המעקב מתבצע על ידי שתילת קוד בדפדפן בעת החשיפה של המודעה (טקסט או באנר) והמשך הצגתו בוורסיות נוספות באתרים אשר תומכים בפרסום של גוגל. מנוע החיפוש של גוגל מאפשר למקד את חשיפת המודעות שלך, על פי תחומי עניין הגולש ולהציג את המודעות שלכם רק באתרים מאותו הענף.
עשו זאת כמו המומחים!! השתמשו בכלי ה Placement Tool של קמפיין ה Ad Words שלכם. הצפי העולמי הוא שמתוך כלל הפרסום הגלובלי(לא רק באינטרנט) 20% ממנו יהיה מבוסס התנהגות. אתם לא יכולים להישאר מאחור.

קמפיינים לסמארטפונים

סקרים מנבאים כ- 5 מיליון משתמשים ישראלים עד סוף שנת 2012 בסמארטפונים. גוגל השיקה לפני כשנה וחצי אופציה למקד את הקמפיינים הפרסומיים בעזרת ה Ad Words למכשירי הסמארטפון והטאבלטים. הקימו בנוסף לקמפיין הממומן שלכם את הקמפיין סמארטפון שלכם לחשיפה מקסימאלית.
למעלה מ 45% מהקונים הפוטנציאלים משווים מחירים בעזרת הסמארטפון שלהם וכ- 30% מהם שינו את דעתם בנוגע לרכישה בעקבות השוואה זו.
עשו זאת כמו המומחים!! הוסיפו למודעות שלכם (בעיקר לאלו שפונות למכשירי הסמארטפון) Ad Extensions על מנת להבליט את המודעה. תוכלו לחבר מספר טלפון למודעת הקמפיין, בלחיצה על מספר הטלפון במודעה תתאפשר שיחה ישירות מהסמארטפון של הגולש אליכם, וזאת רק אופציה אחת!

לפרטים נוספים ושיפור הקמפיין הממומן שלכם, דברו איתנו !